Dnia 04.06.2011r. wraz z delegacją szkolną zwiedziłam Centrum Nauki „Kopernik” w Warszawie. Było to bardzo interesujące zdarzenie, które nauczyło nas dużo nowych rzeczy w ciekawy sposób.
Centrum Nauki Kopernik składa się z kilkuset interaktywnych stanowisk w sześciu galeriach stałych.
Zwiedzanie zaczęłyśmy od galerii „RE: generacja”, która pokazuje wiele zagadnień związanych z psychologią. Mogłyśmy tu skorzystać ze studia z technologią blue box albo sprawdzić się jako mówca w parlamencie. Dowiedziałyśmy się więcej o samych sobie oraz prawach rządzących relacjami między ludźmi.
Następna wystawa „Świat w ruchu”, przedstawia zagadnienia związane z ruchem w pojęciu fizycznym. Miałyśmy okazje do samodzielnego wyprodukowania prądu elektrycznego, do przyjrzenia się, jak powstaje tornado oraz korzystałyśmy z symulatora trzęsień ziemi (symulowane trzęsienie ziemi miało siłę porównywalną z trzęsieniami jakie wystąpiły w Polsce).
Kolejna ekspozycja umożliwiła mam odbycie podróży od zamierzchłych dziejów po czekającą nas przyszłość, oraz poznanie najważniejszych osiągnięć ludzkiej myśli. Mogłyśmy wczuć się w rolę archeologa używającego robotów podczas wykopalisk, a także poznać wykorzystywane dawniej i dzisiaj źródła energii, oraz poznałyśmy wiele zagadnień z historii malarstwa i architektury.
Człowiek i środowisko ta galeria poruszająca zagadnienia związane z ekologią. Znajdujące się tu eksponaty pozwoliły zajrzeć nam w głąb ludzkiego organizmu oraz poprzez samodzielne eksperymenty poznać otaczający nas świat.
Wycieczka do Centrum nauki „Kopernik” bardzo mi się spodobała. Myślę, iż pogłębiła zakres moich i innych uczestniczek wiadomości zdobytych na lekcjach i naszych zainteresowań. Uważam, że takie wyjazdy są potrzebne, gdyż pozwalają lepiej przyswoić wiedzę teoretyczną.